VORES VÆRDIER
-
Service
-
Pædagogik
-
Diskretion
-
Diplomati
-
Konduite
FREMRAGENDE SERVICE
En dørmands fornemmeste opgave er at levere service til gæsterne. Det er helt afgørende for en rolig og sikker atmosfære, at gæsterne føler sig godt behandlet:
- Service og professionalisme i sikkerhedsarbejdet hænger tæt sammen
- Dørmandens påklædning sender afgørende signaler til omgivelserne
- Dørmanden foretager en professionel vurdering af stedets gæster i døren
- Alle situationer håndteres med henblik på at undgå eller nedtrappe konflikter
- Service udbygges og forfines i forhold til opgaven.
FREMRAGENDE SERVICE FRA DØRMANDEN
Her ses fremragende dørmandsarbejde udført på Hotel Jumeirah Lowndes, Grevskabet Belgravia, City of Westminster i London.
DIPLOMATI
Vi er meget omsorgsfulde overfor de mennesker, vi har ansvaret for i vores stillinger. Vi sætter derfor en ære i at udøve vores hverv med stort diplomati:
- Vi håndterer alle forhold mellem mennesker med stort diplomati
- Vi ved, vi repræsenterer dit virke. Vi er diplomatiske og professionelle i jobbet
- Vi arbejder altid respektfuldt med mennesker
- Vi søger altid diplomatiske løsninger i alle forhold
- Situationer behandles og løses diplomatisk.
HENSYNTAGEN OG UNDERSTØTTENDE ADFÆRD
I et job som vores støder vi ofte på mennesker, der af forskellige årsager kan have brug for ekstra støtte. Her støtter vi gerne op og udviser socialt ansvar og hensyntagen i forhold til arbejdsordre, stilling og opgaver:
- Folk skal føle sig trygge ved sikkerhedspersonalet og kunne betro sig
- Vi arbejder for et trygt miljø for alle
- Ofte har folk brug for en afklarende snak på baggrund af en oplevelse
- Følsomme mennesker (f.eks. blandt unge på en skole) kan med fordel vises særlig og præventiv opmærksomhed af sikkerhedsfolk
- Vi fremstår positive og i øjenhøjde med folk.
PÆDAGOGISK OG MENNESKELIG INDSIGT
Dørmandens sprog kan trappe konflikten ned, så næsten alle situationer kan tales til ro med pædagogisk indsigt og et fornuftigt forhold til den menneskelige natur:
- Vi arbejder ikke-konfronterende (om muligt) og med konfliktnedtrapning
- Vi undersøger sagen og alle parter kommer til orde
- Effektiv konflikthåndtering i et ofte hektisk miljø
- Vi anvender kultur og dialog som redskaber til konfliktnedtrapning
- Pædagogisk tænkning er en del af vores værdisæt.
SERVICE FRA VERDENS DYGTIGSTE DØRMÆND INSPIRERER OS
God service, venlighed og menneskelig indsigt fra præsentable og velklædte dørmænd er fremtiden i dørmandsfaget. Her viser Steve, dørmand på Four Seasons Hotel i Boston, nogle af hovedelementerne i god service fra dørmanden.
KONTAKT OS VEDRØRENDE DIN SIKKERHEDSOPGAVE
KOMMUNIKATION
For dørmanden har kommunikationen mange facetter. Alt kommunikation og dialog har det professionelle formål at styrke sikkerhed, tryghed og velvære hos dine gæster og ansatte:
- God kommunikation er fundamentet for sikkerhed og tryghed
- Den vigtigste kommunikation er den høflige velkomst og ens behandling af alle gæster
- Åbne og kommunikative dørmænd skaber glæde og tryghed
- Forudgående kommunikation i øjenhøjde med den enkelte gæst letter senere eventuelle behov for håndtering af konflikter
- Imødekommende kommunikation gør gæsterne trygge ved vagterne.
DISKRETION
Alle følsomme oplevelser håndteres med høj grad af professionalisme og diskretion:
- For os går diskretion og imødekommenhed hånd i hånd
- Vi har stor respekt for, at situationer og oplevelser kan have stor indvirkning på de implicerede
- Vi arbejder for at alle beholder værdigheden og ikke taber ansigt
- Alle situationer dæmpes og nedtones
- Vi udviser den ønskede diskretion i vores tilstedeværelse.
TAVSHEDSPLIGT OG KONDUITE
Vi værdsætter din tillid og fortrolighed med diskretion og diplomatisk sans:
- Enhver aftale er fortrolig
- Fuld tavshedspligt omkring alt udført arbejde
- Største diskretion vedrørende følsomme oplevelser
- Særlige forhold omgås med diplomatisk sans for diskretion
- Alle begivenheder og oplevelser lægges bag os når vi forlader stedet.
HØJ PROFESSIONEL SERVICE ER VORES KERNEVÆRDI
Vi ønsker at give dig, dine gæster og medarbejdere den bedst mulige serviceoplevelse:
- Vi stræber efter branchens bedste serviceniveau
- Vi går langt for at tilpasse os til jeres krav om god service
- Vi uddanner os inden for kundeservice
- Vi sætter os ind i dit kundesegments kultur og kutymer for at tilpasse os kundegruppens forventninger om service
- Vi yder forebyggende sikkerhedsrådgivning.
SÅLEDES DESIGNES NOGLE AF VERDENS SMUKKESTE DØRMANDSUNIFORMER
Dørmandens påklædning har stor betydning for gæsternes indtryk. Derfor er dørmandens påklædning og uniformering vigtig og af faglig interesse. De smukke uniformer i filmen er inspireret af schweiziske folkedragter. De fremstilles efter gamle håndværkertraditioner og bæres i den eksklusive hotelkæde Swissôtel.