Dørmands fornemmeste opgave er at levere service til gæsterne. Det er helt afgørende for en rolig og sikker atmosfære at gæsterne til din virksomhed føler sig godt og ordentlig behandlet. Her spiller den gode og dygtige dørmand en afgørende rolle.

Dørmanden har flere virkemidler at spille på i sit arbejde med at yde en god service

Påklædning

Dørmandens påklædning sender afgørende signaler til omgivelserne. Med nogen variation er det min erfaring at gæsterne sætter pris på en endog meget flot klædt dørmand. F.eks. i eksklusiv habit. Det er måske ikke det man oplever mest her i Danmark. Men det er det i andre landet. Og jeg tror det vinder frem herhjemme. Det er en nem måde at indgyde gæsterne en fornemmelse af god service. Og også selv blive oplevet som en professionel person. For en dørmand der arbejder ordentligt og professionelt er der egentligt ikke nogle ulemper ved at gå ordentligt klædt. Interessant nok for danske dørmænd er normalt ikke kendte for at går særligt godt klædt. Så det at gå ordentligt klædt er en nem måde at gøre en forskel på.

Professionel vurdering af gæsterne

En anden central element i at levet god service er at foretage en professionel vurdering af stedets gæster i døren. Mange går i byen for at more og hygge sig. Desværre er der også mange der går i byen for andre årsager. Det er god service at foretage den rette sortering i døren. Det er dørmandens ret og arbejde. Men uagtet at nogle afvises kan dette godt foregå på en ordentlig måde. Ofte afgøres denne vudering af en syntese mellem dine ønsker som ejer og dørmandens erfaring og evner.

Professionel håndtering af konflikter

Det er ikke vanskeligt at søge dørmænd der selv gennem flere år som dørmand aldrig eller stort set aldrig har været oppe at slås. Det er ofte op til dørmanden selv: anden attitude, sprogbrug og hvordan han lægger sine ord at afgøre om en situation skal falde ud i et vildt slagsmål eller ende i god ro og orden. Det er et spørgsmål om tæft og erfaring og også et spørgsmål om vilje fra dørmandens side. Så der er et valg.

Service og professionalisme hænger tæt sammen

Som det fremgå er service en ønskelig og i fremtiden stadig mere ønsket del af dømandens arbejde. Og det er noget der kan arbejdes professionelt med at fremme. For for den rette dørmand med en ordentlig og sundt indstilling til tingene vil øge de kompetencer hvorved han gør sig selv i stand til at yde den gode service der ønskes af dine gæster.

Dørmænd fra Dørmandsbureauet ønsker i alle sammenhænge at yde en rigtig god service i vores arbejde med at styrke sikkerhed og tryghed.